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Consumer Campaigns
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Learn about the different national and international informational campaigns organized by the members of the National Integrated Consumer Protection System.

These campaigns will help you learn about your rights and how to use them whenever you have a problem while making a purchase or hiring a service at any business establishment or through any online shopping platform, provided it has an office in Peru.

You can also learn about upcoming campaign event locations and how to get in touch with the members of the Integrated System so you can take part in these events. 

 

Be an Active Participant in Consumer Campaigns

Click on each one of the campaigns in this section and keep up to date on different topics pertaining to the protection of your rights nationwide, as well as activities you can participate in.

Be sure to check each one of the suggested links in each campaign to enjoy videos, audio, and informational material especially prepared for you and your loved ones. 

 

Que no te pinchen el globo, usa el Libro de Reclamaciones

Participa de la campaña “Que no te pinchen el globo” y haz respetar tus derechos como consumidor a través del uso del Libro de Reclamaciones, cada vez que tengas un inconveniente al realizar tus compras. 

Este libro es una herramienta útil para la presentación de tus quejas o reclamos ante un proveedor; su uso es obligatorio y puede presentarse en formato físico o virtual. El proveedor tiene 30 días calendario como máximo para la atención de tu reclamo. 

Si el proveedor no atendiera tu reclamación, comunícate con el Indecopi al (511) 224-7777 desde Lima o al 0-800-4-4040 (llamada gratuita desde provincias) o escríbe al corre electrónico: libroreclamaciones@indecopi.gob.pe.  

Ingresa a los videos de la campaña

Ingresa a los spots de radio de la campaña

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